STERKE COMMUNICATIE

Met SterK willen we volop inzetten op communicatie op maat van de burger, niet alleen op vlak van de gemeentediensten. We willen bruggen bouwen om de communicatie tussen burgers, ondernemingen en verenigingen te versterken. 


Wat volledig digitaal aangevraagd kan worden, moet samengebracht worden op een duidelijke gemeentelijke website. Het reeds bestaande platform willen we uitbreiden en gebruiksvriendelijker maken. Dit zou in principe de gemeentediensten moeten ontlasten waardoor zij de tijd krijgen om onder andere de mensen die digitaal niet zo onderlegd zijn of die een voorkeur hebben voor het menselijk contact te ondersteunen. Snel online of snel op afspraak is het uiteindelijke doel. 


De communicatie rond gemeentelijke investeringen en belangrijke beleidsbeslissingen, willen we op een duidelijke manier delen met de burger en via bevolkingsbevragingen hun stem laten gelden. De burger heeft recht om te weten en mee te bepalen wat er met de belastinggelden gebeurt.


We willen ook ruimte creëren voor ondernemingen, scholen en verenigingen om in communicatie te treden met elkaar en de inwoners van Kampenhout. Daarbij denken we aan een platform voor privé-initiatieven rond kinderopvang, een platform waarop vragende ondernemers met werkzoekenden in contact kunnen treden, waar verenigingen reclame kunnen maken... 



SterK zet in op nieuwe digiborden en een actievere rol op sociale media voor het promoten van activiteiten van onze bruisende gemeente.


12.445

INWONERS (01/01/23)
Share by: